Socius Wonen Ravellaan 96, 3533 JR Utrecht

Socius Wonen

44 Beoordelingen
  • vrijdag09:00–17:30
  • zaterdagGesloten
  • zondagGesloten
  • maandag09:00–17:30
  • dinsdag09:00–17:30
  • woensdag09:00–17:30
  • donderdag09:00–17:30
Socius Wonen Ravellaan 96, 3533 JR Utrecht

Over het Bedrijf

Home - Socius |

Contacten

Bel Ons
+31303020364
Ravellaan 96, 3533 JR Utrecht

Openingstijden

  • vrijdag09:00–17:30
  • zaterdagGesloten
  • zondagGesloten
  • maandag09:00–17:30
  • dinsdag09:00–17:30
  • woensdag09:00–17:30
  • donderdag09:00–17:30

Kenmerken

  • Rolstoelvriendelijke ingang
  • Rolstoelvriendelijke parking

Aanbevolen Beoordelingen

Gijs Kuiper
26.10.2023
Socius Wonen
Al met al heb ik goede ervaringen met socius. De financiële afdeling is echter een ramp. De maand nadat ik eruit was werd er nog geld afgeschreven van mijn rekening. Ik heb dat bedrag terug geboekt en het laten weten. Ook het terug krijgen van de borg verliep daardoor niet soepel. Ik heb vaak moeten bellen en uiteindelijk heb ik de borg twee maanden te laat teruggestort gekregen.
Truzelientje
20.10.2023
Socius Wonen
Met slechts tien jaar inschrijftijd, had ik niet verwacht een betaalbaar drie-kamerappartement te bemachtigen in een goede- en centrale wijk in de stad.Toch lukte het en met veel plezier huur ik nu ruim een jaar via Mitros.Het project zelf wordt (be)geleid door Socius. Samen met haar bewoners is zij erin geslaagd om, en dan spreek ik over het pand waar ik woon, te zorgen voor een plek die meer is dan alleen een woning; centrale plekken in het gebouw stimuleren de sociale interactie tussen bewoners. Zo heb je een weggeefwinkel, een moestuin, gezamenlijke ruimtes en bijbehorende feestjes, pizza-ovens, een picknicktafel en een vuurkorf.Voor Utrechtse begrippen hebben wij het als sociale huurders erg getroffen.Ondanks bovengenoemde (zeer) positieve punten, ben ik van mening dat Socius soms toch wat steken laat vallen. Hier zal ik nu dan ook aandacht aan besteden.De financiële afdeling is een chaos. Als bewoners wat voorschieten, kunnen zij soms wel langer dan een half jaar wachten op het bedrag.En dan heb je Mitros. Van een onderlinge samenwerking is in werkelijkheid geen sprake: er wordt langs elkaar heen gecommuniceerd, ze lijken regelmatig niet op de hoogte te zijn van afspraken en wijzen bovendien vaak met de vinger naar de ander. Dientengevolge worden bewoners van het kastje naar de muur gestuurd. Dit zorgt voor de nodige irritatie.Tenslotte worden de vacatures van Socius veelal vervuld door bewoners zelf. Enerzijds zorgt dit voor veel betrokkenheid, maar anderzijds lijkt er een beetje een 'klikspaancultuur' te ontstaan. Zelf is het me nog niet overkomen, maar om me heen zie ik dat bewoners elkaar verklikken bij de gangbeheerders (die dus ook in het pand wonen) in plaats van elkaar rechtstreeks aan te spreken.Ik ben niet per se voor totale anarchie, maar deze kleuterklasperikelen zijn mijns inziens niet helemaal passend voor ons (bijna) dertigers.Al met al ben ik tevreden, maar ik zie nog wel een hoop ruimte voor verbetering.
Aymira
17.10.2023
Socius Wonen
Zeer slechte bedrijf, Ik zou geen zaken met ze doen. Vooral met een coordinator als Soraya Schuyer die haar woorden en beloftes niet nakomt.
Robert Mulder
10.10.2023
Socius Wonen
Mocht je een terugbetaling ontvangen van voorgeschoten servicekosten/borg, dan wens ik je bij dezen veel sterkte. Er wordt niet gereageerd op e-mailberichten, telefoontjes, e.d. Onprofessionaliteit staat bij deze organisatie hoog in het vaandel.
Kenny123 Brugman
29.09.2023
Socius Wonen
Socius is het mooiste wat er is! Niemand kan ontevreden zijn je hebt een huisje met andere mensen erin! Blijf vooral in TW Socius Wonen. Dit jaar 2020 want dit jaar is nieuw, (NIEUW)? Dus dat gaan we beter doen en dat doen we met onze partners en onze trouwe sponsoren. Nieuwe sponsers kwetsbare jongeren maken Socius Wonen great again! Groetjes Kenny Brugman Socius Wonen
Daan Lichtenberg
28.09.2023
Socius Wonen
Slecht of geen internet, gebrekkige communicatie, inadequate afzuiging in keuken en badkamer, schimmel die niet wordt aangepakt, financiele zaken niet op orde, en lampen die veel te lang niet vervangen worden. Al met al een verschrikkelijke organisatie.
Jeroen Gerssen
06.09.2023
Socius Wonen
Socius pretendeert een jong en fris bedrijf te zijn, het tegenovergestelde is echter waar. Studenten met een goede instelling en die iets willen bijdragen aan Socius haar woonprojecten worden simpelweg afgezet. Wonen is oké (als je het fijn vindt om al na 10 maanden met al je 51 medebewoners uit je huis te worden gekukeld), financieel is het er echter al helemaal een wanorde. Het feit dat hierover duidelijk communiceren ook nog eens te veel blijkt, is de kers op de taart.Houdt bijvoorbeeld rekening met ongespecificeerde, en flinke misrekening qua servicekosten die een jaar na dato ineens om de hoek komen kijken, 9 maanden achter je borg aan moeten gaan of internetkosten a 40 euro per maand. Doe jezelf een lol en kies een huurorganisatie die het wel op orde heeft.
Ties Liedekerken
04.09.2023
Socius Wonen
Bizar slecht opgetrokken organisatie die bulkt van de bureacratie. Alle communicatie gaat via een intern kanaal bestaande uit incapabel intern gerekruteerde werknemers die zelf alle opgestelde regels aan hun laars lappen. Er wordt weken niet gereageerd op kwalijke zaken zoals een kapotte stekkerdoos met open elektra.Basale dingen zoals liften of deuren van fietsenstallingen repareren duurt minstens een kwartaal. Bij kwalen waarvan minder dan twintig mensen last hebben kan men nog langer wachten op een respons, laat staan een oplossing omdat je onderop een stapel nog op te lossen" klachten komt
I-AM
22.08.2023
Socius Wonen
De hoofdprijs aan huur betalen maar niks repareren. Uitbuiting!
rody langenberg
03.08.2023
Socius Wonen
Woon sinds juni 2022 in De Aardbei van Socius, onwijs leuke plek en er worden steeds meer vernieuwing aan het pand gedaan. We hebben sinds kort zelf een pooltafel gekregen, echt heel tof.

Voeg Beoordeling Toe

Kaart

Ravellaan 96, 3533 JR Utrecht
Socius Wonen